Zachte winter

2013 Was een ingrijpend jaar. Voor mij, tenminste.

Het jaar begon slecht. De lange, strenge winter hakte hard in op mijn aangetaste zenuwen.

Toen het eindelijk ophield met vriezen knapte ik op. Het weer heeft zeker invloed op hoe CIDP-patiënten zich voelen, bevestigde de neuroloog.

De zomer was goed voor me. Een hovenier had onze tuin ‘Willemvriendelijk’ gemaakt. Van mijn (oud)collega’s een elektrische barbecue gekregen. Die heb ik verschillende avonden kunnen gebruiken.

De bijwerkingen van de medicijnen namen af. De jeuk is ongelooflijk irritant, maar hoofdpijn heb ik bijna niet meer.

Ik heb zelfs weer wat uitstapjes gemaakt. Naar een hotel, naar een museum, met twee oude schoolkameraden naar de kroeg. Fantastisch, een jaar geleden zou dat allemaal niet gelukt zijn.

Vandaag, zondag 29 december, was het aangenaam zonnig. Ik voelde me goed, precies tussen twee infuusbehandelingen in. Er moest nog wat snoeiwerk verricht worden in de tuin.

Dat heb ik dus gedaan: an-der-half uur in de tuin gewerkt. Niets bijzonders, als je gezond bent, voor mij een enorme prestatie.

Ik houd van zachte winters, dat is wel duidelijk.

2013 Is voor mij veel beter geëindigd dan het begon.

Over willemgeldof

Econoom, internetcolumnist. Het glas is half vol.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

