Apart oudjaar

Ik zit aan de keukentafel, het infuus loopt. Een merkwaardige manier om oudejaarsdag door te brengen. Ach, om een uur of zeven vanavond zijn we klaar.

Ben benieuwd naar het jaaroverzicht vanavond, van de eerste vijf maanden dit jaar herinner ik me niet zo veel. Alsof je in een zeepbel leeft, de wereld dringt niet tot je door, omschreef een vriendin het. Dat kwam door de olifantenkuur dexamethason.

De zomer bracht een beetje hoop. De behandeling met immunoglobuline stabiliseerde mijn situatie. Het bleek niet genoeg om, bijvoorbeeld, me weer zelfstandig te kunnen vervoeren, wel om weer onder de mensen te komen.

Deze feestdagen zijn we, voor het eerst in twee jaar, naar mijn ouders in Middelburg geweest. In een dag op en neer, een reis van ruim twee keer twee uur, om daar gezellig te lunchen en bij te praten.

Zelf had ik de hoop dat zo iets weer zou kunnen vastgehouden, mijn ouders hadden dat opgegeven. Ze vonden het ’t mooiste kerstcadeau. Ik moest weliswaar twee dagen herstellen van het bezoekje, dat was het waard. Een half jaar geleden had ik die keuze niet.

Zo eindigt het jaar een beetje vreemd, en beter dan het begon. Ook al herinner ik me van dat begin niet zo veel.

Over willemgeldof

Econoom, internetcolumnist. Het glas is half vol.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Apart oudjaar

  1. Bernadette geldof zegt:

    Terug kijkend toch een opbouwend jaar geweest.

  2. henk038 zegt:

    Mooi zo’n kado voor jouw ouders en vast ook voor jezelf!

  3. Jenneke zegt:

    Las je blog…wat heftig allemaal. Ik wens jou en Bernadette en allen die je leief zijn een beter 2013…Jenneke van Pijpen

Geef een reactie

